MIDNATTSRITT

25 juni, 2022

Att rida ut nattetid under sommaren är en speciell känsla. På den här turen får du uppleva midnattssolen från hästryggen. Turen anpassas efter ridvana och vi stannar för fika.

Kvällen startar på Åre Ridklubb. Vi hämtar hästarna i (öppnas i en ny flik) hagen och gör i ordning dem tillsammans och rider sedan iväg på en tur och stannar för fika. Förhoppningsvis är det klart väder så vi får se midnattssolen. Vi återkommer till Åre Ridklubb runt midnatt.

Ingår: Hästfix, ridning, fika, unik upplevelse. Hjälm och säkerhetsväst finns att låna.

Tid: ca 20.00-24.00 (ca 4 tim)

Pris: 900 kr/pers swishas på plats.

Ridvana: Rida obehindrat i trav och galopp

Övrigt: minimum 2 max 7 deltagare, vi förbehåller oss rätten att sätta stopp om vi får många vuxna deltagare.

Vid anmälan ange namn, längd, vikt, ridvana samt eventuella allergier.

Turen väljs efter gruppens förmåga, man ska som ryttare kunna behärska alla gångarter självständigt.

Välkomna!